torsdag 17 december 2009

Barnvagnsfarsorna - #1

STRIDSVAGNSFARSAN


Jaktmarker: Köpcentrum, byggmarknader och elektronikvaruhus.

Kännetecken: Framför, oavsett storlek, barnvagnen som om den vore ett gigantiskt, oförstörbart, militärfordon. Effekten är likvärdig med att sätta en full tolvåring bakom ratten på en SUV. Det körs över fötter, det brakas in i skyltar, det krockas med åldringars rollatorer. Fartgupp (till exempel treåriga barn) forceras som om de vore temporära irritationsmoment i ohuggen sibirisk vildmark och provsmakningsbordet inne på Ica Maxi monstertruckröjs ur vägen som om en järnnäve slagits genom en frigolitvägg.

Identifierar sig med: Ari Gold i Entourage
Punchline: ”Ja, det är ju en grabb serru. Män gör män, va? Har jag rätt? Har jag RÄTT?”

Denna låt sjunger han på i sitt huvud: ”Let the bodies hit the floor”, med Drowning Pool.

Detta gör han i barnvagnsbutiken: Sparkar på däcken, rycker i alla lösa delar och förhör personalen om vagnens ”offroadegenskaper”

Sannolikhet att jag blir honom: Jag ska inte ljuga för er. Den är oroväckande hög.

4 kommentarer:

  1. Var så sur pga det äckligt kalla vädret i Gbg och nu är jag det inte längre! Treåringar som ses som fartguppar hahaha

    SvaraRadera
  2. Hej! jag har en tävling som jag tror skulle passa dig!
    Vinn hello kitty saker för 570 kr.

    bara 8 tävlande och tävlingen avslutas imorgon!!!

    http://erica.myshowroom.se/tavling-hello-kitty/


    ps, en kommentar räcker, du behöver ingen blogg! ds

    SvaraRadera
  3. Jag känner en kille som tar rimligt betalt för att svetsa dit spjut à la de på romerska stridsvagnar, på barnv...*ehum*...jag menar fordonshjulen.
    Typ de här, http://www.youtube.com/watch?v=Dck5nZrUoZQ&feature=related (Se 1.22) men han kan anpassa dem efter tycke och smak...

    SvaraRadera
  4. På något vis känns det som om jag tror dig, men med tanke på att du inte för köra kundvagn för din fru så är väl chansen att du får framföra barnvagnen rätt liten?

    SvaraRadera