söndag 20 december 2009

Saker jag behöver för att vara en funktionell pappa

#3

En glasburk full av blandade skruvar.

Och nycklar! Blandade nycklar som ingen vet vad de går till! Och så en dag, om kanske tio år eller så, då är jag och Neda på en fest hos en av grannarna. Vi äter flygande Jakob (jag säger det, that shit is coming back, kom ihåg var ni hörde det först!) och dricker ett himla classy 99-kronorsvin från Sydafrika (fast, tja, med gällande inflation kostar det typ 1300 spänn då) och så bara VIPS har någon låst in sig på den lilla toaletten. (Den som man inte ska låsa, alla vet ju det, utom Maggan, korkade, korkade Maggan.)

Och alla bara "Ojojoj, vad ska vi GÖÖÖRA, vi som inte har någon NYCKEL till den här gamla dörren".

Och då bah går jag hem, plockar upp min glasburk med blandade skruvar och nycklar, tar en enda lång kik på den, väljer mitt vapen...

Och går över till grannen och inser att den verkligen inte passar i låset.

Och sen bryter jag och grannen upp dörren med en kofot på fyllan istället. Som civiliserade pappor.

2 kommentarer:

  1. min pojkvän har en sådan burk, fast i plast.. och han är 22.. e det han om är före eller du som e efter?

    SvaraRadera