onsdag 27 januari 2010

Ja, jo, allt är ju relativt om man jämför...det är ju klart...

Familjen Backman-Shafti i bilen på väg hem från middag med två andra par.

Jag: Det var väl trevligt det här? Helt grymt tyckte jag.

Min fru: Absolut. Definitivt. Lite synd där att du skulle fälla din avföringskommentar bara.

Jag: Men vafan? Vi pratade ju om dagisbarn! Och du sa att det är lustigt hur ungar ska stila inför varandra med sina kläder redan i den åldern...

Min fru: Mmm, och då sa du "ja, men ungar som är två och ett halvt stilar ju för fan med allt, typ 'kolla! Jag har bajsat i handen!", och sen illustrerade du hur det skulle se ut!

Jag: Ameh! Jag har ett livligt kroppsspråk!

Min fru: Vi satt och ÅT Fredrik!

Jag: Men det var ju för fan inte som att jag BAJSADE i handen! Jag höll ut den under rumpan och låtsades ju bara!

(Spänd tystnad)

Min fru: Det var lite lätt onödigt det där med att du idiotförklarade folk som var ute och joggade klockan sex på morgonen också. Bara för att du inte gör det. Folk är faktiskt olika.

(Spänd tystnad)

Jag: Ja, jo, men jag tycker fortfarande inte att man kan jämföra gryningsjoggning med den gången när jag köade utanför spelbutiken hela natten vid Xbox 360-lanseringen!

Min fru: Nej, inte jag heller. Och jag menar verkligen inte det i din favör.

(Spänd tystnad)

Jag: Men det blev lite dålig stämning där efter att jag sa att alla som joggade var nazister, däremot, det kände jag lite...

Min fru: (Suckar) Det hjälpte väl inte i alla fall, älskling, så kan man väl säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar