torsdag 7 januari 2010

Saker vi funderar på. Och saker vi inte funderar på alls. (Och vad det eventuellt säger om min och min frus känsla för riskbedömning.)

Barnmorskan berättar för oss att läkarna kan stoppa värkarna, och skjuta upp förlossningen i fem timmar om det behövs, genom att använda ett preparat som även är astmamedicin.

Min fru och jag kommer ut från kontoret, tittar på varandra, och säger INTE "men shit, kan inte det vara farligt?"

Nej.

Vi tittar på varandra, och säger: "Hur fa-an funkar det då när astmatiker blir gravida?"

7 kommentarer:

  1. När jag läste början på detta inlägg tänkte jag precis som ni =)

    SvaraRadera
  2. Just min tankte också.
    Hur gör de då liksom ?

    SvaraRadera
  3. Allvar!?? Ingen som vet??? Nu e jag nyfiken!

    SvaraRadera
  4. Öh va? Varför skulle detta på något vis vara ett problem för gravida astmatiker? Många människor r både astmatiker och gravida utan att gå omkring och ha astmaanfall. Och även om de skulle få astmaanfall under sin förlossning så skulle det väl inte vara ett problem då det finns andra tycper av astmamediciner som inte påverkar förlossningsprocessen.Jag fattar verkligen inte poängen med inlägget...

    SvaraRadera
  5. Anna: Det är nog uppenbart för alla som läste din kommentar att du inte förstod poängen med inlägget. Vi kan väl lämna det så, känner jag.

    SvaraRadera