söndag 17 januari 2010

Second place is just another way of saying you're the first loser

Telefonsamtal med min vän Junes.

Jag: Vad gör du?

Junes: (Harklar sig, tar ett djupt ljudligt andetag) Äsch, du vet, ingenting särskilt. Lirar lite tv-spel med Riad. Har bara precis KROSSAT honom i FIFA typ TRE GÅNGER I RAD!

Jag: Jamen vafan. Det vore väl konstigt om du inte slog honom.

Junes: (Förnärmat) Och vad fan ska det betyda?

Jag: Amen kom igen nu Junes. Du är för fan singel. Du spelar ju typ fyra timmar FIFA om dagen. Riad har sambo och ett barn. Hur ofta hinner han lira? Typ en kvart per månad?

Junes: (Ryter) Och vad fan är DET för jävla ursäkt? Ska man kunna lalla genom livet med den inställningen? Ska Barcelona komma till Champions League och få stryk i kvartsfinalen och gå ut och skylla på att "äh, vi har inte haft tid att träna, för Xavi hade tvättstugan i torsdags och sen skulle Iniesta på Hem-och-Skola-möte i fredags. Allt handlar ju om att få ihop livspusslet, och den här veckan fick fotbollen helt enkelt lida för det. Men äsch, allt handlar ju inte om att VINNA här i livet..."

Jag: Men alltså Junes, allvarl...

Junes: Zlatan har för fan TVÅ barn!

(Tystnad)

Jag: Får jag prata med Riad istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar