onsdag 17 februari 2010

Den stöttande hustrun


Neda:
(Tittar på mig, tittar på klockan) Du kommer aldrig att klara det.

Jag: Tyst.

Neda: Kolla på dig själv! Du är ju REDAN trött!

Jag: Det är jag inte alls!

Neda: Du sitter ju och somnar ju!

Jag: (Reser mig, går ut ur rummet) TYST säger jag!

Neda: (Går efter) Jag sätter 1000 spänn på att du inte klarar det!

Jag: (Går in på toaletten)

Neda: (Viskar genom toalettdörren) You're nääääääääääääääver gonna mäjk it...

Jag: (Tyst)

Neda: You don't ständ a chääänce...

Jag: (Tyst)

Neda: (Väser olycksbådande genom dörren) We're all gonna diiiiiiiiie!!!

Jag: (Öppnar dörren, tittar på henne)

Neda: Gick jag för långt?

Jag: Litegrann.

Neda: (Tittar ner i golvet, skrapar med foten mot tröskeln) Jag kände det lite själv, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar