tisdag 2 februari 2010

Jag visste att det där skulle komma tillbaka och bita mig i röven förr eller senare

Min fru och jag diskuterar förlossning med annat par som är gravida. (Det heter så, "De" är gravida, skäll inte på mig, jag gjorde inte reglerna.)

Min fru: (Pratar om förlossningar)

Kvinnan i det andra paret: (Pratar om akut kejsarsnitt)

Min fru:
(Berättar om en väns förlossning som tog 23 timmar)

Kvinnan i det andra paret: (Berättar om en väns förlossning som tog 53 timmar och ändå slutade med akut kejsarsnitt)

Mannen i det andra paret: (Rycker på axlarna, dunkar mig i ryggen) Äh! Det där kanske är jobbigt, men fruntimmerna slapp ju i alla fall göra LUMPEN, så det är inte mer än rättvist. Haha! Har jag rätt? Har jag RÄTT? (Dunkar mig hårdare i ryggen)

(En inte alltigenom bekväm tystnad.)

Min fru: (Harklar sig) Fredrik gjorde inte lumpen.

Jag: (Tittar uppgivet på min fru)

Min fru: (Tittar på mig, slår ut med armarna) Vad? Det är väl inte MITT fel?

1 kommentar:

  1. det är ju fan, jag som har gjort lumpen och INTE begagnat mig av denna helt riktiga poäng, får skaffa fler kids!

    SvaraRadera