tisdag 23 mars 2010

Det nya jobbet...

...innebär alltså att jag ska jobba på tidningen Vi Föräldrar ett tag framöver.

Visserligen bara två dagar i veckan till att börja med, så jag har ju (med en dag i veckan på VeckoRevyn) ändå två byxlösa Top Gun-dagar i veckan kvar på hemmaplan.

Men jag kände ändå att det kanske var dags att skaffa ett lite mer riktigt jobb, med kontor och kaffemaskin och sådär, nu när min fru ska vara mammaledig och hålla på och stöka runt här i lägenheten.

Det blir nog bäst för alla inblandade faktiskt.

Sååå...

Hur många vuxenpoäng är det att ha en mailadress på Sveriges största föräldratidning dårå?

2 kommentarer:

  1. *avundsjuk* Det är ju helt galet vilka kul jobb du har/får. Hade det inte varit för att jag är så genomusel på luftgitarr hade jag sökt praktikantplats hos dig! Eller ska vi kanske starta en spin-off på "Vem vill bli Anna Ankas assistent" eller vad den heter. "Vem vill hämta kaffe till Fredrik Backman" kan vara arbetsnamnet! Vart skickar jag min CV?

    SvaraRadera
  2. Grattis dårå!
    Men jag hoppas du fortfarande har tid för bloggen så att du kan roa mig som går hemma fem dagar i veckan. Jag sitter också hemma och jobbar i mjukisbyxor dagarna i ända. Mitt jobb är å andra sidan något sånt tråkigt som att söka efter jobb. Bevis på att jag behövs roas något enormt under dagarna.

    SvaraRadera