fredag 5 mars 2010

Eller, för att tydliggöra frågan i förra inlägget lite:

Jag har en brun mockajacka. Det är den där sorten som har fodrad pälskrage. Den är ungefär 10 år gammal, lite för stor och har svarta brännmärken på ena ärmen (jag hade den på mig vid ett nyårsfirande tidigt 00-tal som inte var helt och hållet...säkerhetsmedvetet.)

Min fru förbjöd mig vid ett tillfälle, då jag hämtade henne på flygplatsen, att stiga ur bilen och hjälpa henne med väskorna eftersom jag hade den här jackan på mig.

Den är kanske inte vacker. Jag går med på det.

Men den är väldigt, väldigt, väldigt bekväm.

Så vid vilken ålder, ungefär, kommer mina barn börja himla med ögonen när jag har den på mig och låtsas att de inte känner mig när vi vistas utomhus?

8 kommentarer:

  1. Hahaha! Min pappa har en exakt likadan mockajacka som den du beskriver! :P Personligen har han vart pinsamt så länge jag kan minnas så jag skulle tro första gången du tar med dem till en lekplats. :)

    SvaraRadera
  2. Se det som att det är en av dina roller att VARA pinsam. Du sabbar ju för ungen om hans/hennes kompisar hellre vill vara med den coola farsan än med ungen själv. Så ta ditt ansvar och behåll mockajackan!

    Farsa till två myndiga barn

    SvaraRadera
  3. Nja. Pappa är ju coolast i världen iaf i några år. Jag skäms när jag är ute med min sambo nu på vintern, men sonen? Han ser inte sånt. Än. Däremot är jag fasansfullt pinsam när jag dansar till barnprogramslåtarna.

    SvaraRadera
  4. jag tror den jackan borde kasseras för att undvika att bli pinsamma pappan överhuvudtaget? :)har full förståelse för din sambo haha :)

    SvaraRadera
  5. Det är ändå kört. Vid det laget som barnen kommer fram till att föräldrarna är pinsamma så kvittar det vad man gör, man är ändå pinsam... Mina barn har inte blivit så gamla än, tack och lov! Jag säger: Behåll jackan, du måste ju ha någon motvikt till brallorna som du så ädelt gjorde dig av med!

    SvaraRadera
  6. Om det blir en tjej är det kört vid 3,5 års ålder. Killar kanske det tar lite längre tid för?

    SvaraRadera
  7. Pappa hade alltid en sliten tensonparkas när jag var liten. Det gick upp för mig att den var pinsam när jag var kanske nio år. Men jag var en mycket föstående dotter ...

    Lagom till att jag blev femton var pappas tenson och fjällrävenkånken ungefär det coolaste som fanns så då började jag sno dem.

    SvaraRadera
  8. Nu sitter jag visserligen och läser ikapp dina gamla bloggar efter att ha "upptäckt" dig på Café, och har kommit såhär långt.. (Ja, jag har gått igenom hela bröllopsbloggen, och ja, jag har fått frågan om jag är helt frisk av min fru..)

    Men jag var tvungen att kommentera detta.

    Eftersom ingen svarat på frågan. Mellanstadiet. Exakt när beror på barnets mognad. Kille - senare, tjej - tidigare. Har du riktig riktig otur, redan i trean. Tills dess är du helt safe.

    SvaraRadera