måndag 8 mars 2010

Ett magiskt nummer ja. Nummer blir ofta magiska när man experimenterar med hallucinogener på arbetstid.

Min mobiloperatör har tagit en tillfällig paus från att skicka ut olagliga bluffakturor (inte helt sällan med bifogade inkassokrav och hot om indrivning) för telefonabonnemang som är uppsagda sedan ett år tillbaka (vilket, när jag ringer och undrar, givetvis bara är ett "stort misstag", och varit så vid samtliga åtta tillfällen det har hänt) och istället börjat med ett kul practical joke.

Det hela innebär att de låser min mobil för in- och utgående samtal sådär lite slumpmässigt och festligt, trots att alla räkningar är betalda.

När jag, efter att ha fått gå in till grannen och låna hans telefon, ringer och undrar varför (här kommer den delen av skämtet som verkligen fick dem att vrida sig av skratt däruppe på kontoret) då säger de att det är ett MISSTAG.

Och sen säger de "men vi får förhoppningsvis igång det under dagen idag...eller imorgon."

Med betoning på "förhoppningsvis".

Anledningen till detta är att kundtjänsten själva "inte har befogenhet att återkalla en spärr" (de fnissar så mycket när de säger detta att snoret stänker mot mikrofonen). Jag kan givetvis inte få prata med någon som har den befogenheten.

Men jag kan få bli "uppringd av en chef" om jag vill.

Om 48 timmar.

Eftersom jag är en vuxen och ansvarsfull individ tänker jag därför ägna min förmiddag åt det enda rationella i den här situationen:

Jag tänker parkera mig i nämnda kundtjänst och skrika, vråla och hota nämnda personal tills de antingen gråter, säger upp sig, i ren frustration kör en kulspetspenna i ögat på närmaste kollega eller sätter igång min telefon igen.

Vilket som nu kommer först.

Det kan, med anledning av detta, bli lite sparsam uppdatering i bloggen under dagen. Jag hoppas ni har överseende med detta.

Av hänsyn till de kompetenta medarbetarna hos min fantastiska mobiloperatör avslöjar jag inte namnet på företaget här.

Men det är en siffra någonstans mellan 2 och 4.

8 kommentarer:

  1. är siffran ett heltal?

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=CU4nM2_vzjM

    Något att muntra upp din uppenbart trista måndag med kanske?

    SvaraRadera
  3. Anonym: Jag är rädd att det blir för lätt om jag avslöjar det.

    SvaraRadera
  4. Jag sade upp mitt abonnemang i augusti och har fått inkassokrav sedan dess. Eftersom de anser att jag inte gjort nån ändring på att jag flyttat. Adressändringen gjorde jag hos TRE i september. Men ändå har jag fått inkassokrav direkt. Jag har ringt till TRE och sagt upp det så många gånger att jag tappat räkningen, helt plötsligt säger personen i fråga till mig "jag skickar en skriftligt uppsägning och sen har du 30 dagars uppsägning dvs. en räkning till". Visst, tänkte jag! Blev det så? NEJ!

    Nu fick jag två inkassokrav och ett från konofogden - samtidigt. Kan du fatta att jag rasade samman. Blev tosig. Du som är skånsk vet vad tosig betyder. Hoppas jag.

    Men nu kommer det sjukaste. Jag har fått direkt från inkasso i mer än ett halvår. Men när jag ville ha en skriflig uppsägelse DÅ kom den till min vanliga adress.

    Vafan är deras problem?

    Nu vill jag veta hur fan du gick till väga för att få ett slut? För mig lyssnar dem inte på. Det säger en sak men fortsätter ändå.

    SvaraRadera
  5. å det är inte Telia då? För jag är uppe i andra inkassokravet från dem, och 3 månader av telefonsamtal över en faktura på en tjänst jag inte ens bett om!
    Det kanske är samma personer som jobbar på smatliga telefonoperatörer?

    SvaraRadera
  6. REBECKA!! Reklammera! Och bifoga kopior på varenda faktura du betalat OCH SLUTA BETALA!!
    För om du har sagt upp det ska du inte betala, kontakta inkassobolaget direkt och säg att du bestrider räkningarna, då stannar de där. Det är nämligen då olagligt att skicka till kronofogden!
    Börja skriva upp vem su pratar med och när!

    SvaraRadera