måndag 29 mars 2010

Godmorgon världen!

Jag sitter i möte hela dagen idag.

Man gör det väldigt mycket när man är vuxen.

Sitter i möte.

Jag räknar med minst två powerpointpresentationer och en bättre uppsättning kanelbullar som är lite, lite frusna i mitten.

Jag ska ha blå tröja med vit skjorta under.

Jag kommer förmodligen visa ultraljudsbilder på vårt barn på lunchen.

Det är inte helt omöjligt att jag tar någons visitkort och säger, helt utan ironi, "men vi kanske skulle ta en tennismatch någon dag och snacka mer?"

Om den 16-åriga versionen av jag slutligen hittar den där tidsmaskinen från 1997 kommer han när som helst dyka upp här och slå mig på käften.

Sen kommer han kolla vem som vann fotbolls-VM 1998.

Men först kommer han slå mig på käften.

1 kommentar:

  1. det är ju fan vad bra du skriver, tar emot att skriva ngt "helt utan ironi" i kommentarerna i just den här jävla bloggen men det är så omständligt att berömma ironiskt

    f.ö. också jävlit trött på all denna vuxengruppterapi som du skriver om

    SvaraRadera