måndag 29 mars 2010

Inte för att jag låter det stiga mig åt huvudet eller så...

Jag är inte den som får storhetsvansinne av att bli utnämnd till Veckans blogg på Alltombarn liksom.

Inte alls.

Här är det minsann båda fötterna på jorden.

Ödmjukhet is my middle name.

Faktiskt.

My. Middle. Name.

Till exempel när min fru demonstrativt marscherar genom rummet och sänker volymen på stereon när jag lyssnar på Petter.

Och till exempel när hon vägrar ha på sig t-shirten som jag har tryckt upp helt speciellt för henne där det står "min man blev veckans blogg på Alltombarn och allt jag fick var den här usla tröjan".

Och till exempel när jag ringer mamma och berättar att Alltombarn.se säger att min blogg är "beroendeframkallande rolig", och min fru går i bakgrunden och muttrar att "det finns rehab för sånt också".

Då vet jag nämligen att det bara handlar om att hon är avundsjuk.

Det lilla livet.

Alla kan ju faktiskt inte bli VECKANS BLOGG.

Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. igen, det är ju helt hopplöst o vara inte ironisk här så

    ja men grattis då för fan!

    eller på riktigt: välförtjänt!

    SvaraRadera
  2. Men du, veckans blogg? Betyder inte det att det bara gäller en vecka och att någon annan kommer att inta tronen nästa vecka? ;-)

    SvaraRadera