måndag 12 april 2010

Frågor och kommentarer (och en del mer eller mindre upplysande responser) #1

Anonym sa...
vilka av följande signaturmelodier kan du: Bumbibjörnarna, Magnum PI, Björnes magasin, MacGyver, Familjen Macahan, Luftens hjältar, Dallas, Falcon Crest, Trasdockorna?
Helt spontant satte jag alla utom Falcon Crest och Magnum PI.

Kristin sa...
Monarki eller diktatur?
Måste man välja?

Josefin sa...
Har du gått någon journalistutbildning eller liknande? Eller är du självlärd i ditt skrivande? :) grymt bra jobb gör du iallafall (även om uppdateringarna har varit lite sådär sista tiden måste jag erkänna ;))!
Nej, ingen utbildning. Varken journalistisk eller skrivande. (Däremot en del andra, mer ovidkommande, högskolepoäng i olika färger och former.) Men jag kan ju knappast kalla mig "självlärd". Man får vara bra arrogant för att referera till sig själv som det. Man lär sig av sin omgivning. Jag har lärt mig genom att läsa väldigt mycket bra texter av väldigt många begåvade människor, alltid omge mig med personer som är smartare än jag (den smartaste av allihop gifte jag mig med) och genom att konsekvent försöka ta uppdrag av redaktörer som gång på gång talar om för mig att jag är kass. Hävdelsebehov föder utveckling.

via sa...
Varje onsdag morgon går jag med nyfikenhet till CITYS låda på Furutorpsgatans bushållplats mitt emot församlingshemmet o gläds åt att läsa Fredrik Backmans inlägg. Dagen är räddad, jippiiii ! Jag kan hälsa från Takis oxå.
Tackar och bockar. Har Takis kvar den där restaurangen på Södergatan? De hade fan Skånes bästa souvlaki minns jag.

Femtioårig tvåbarnsfar sa...
Hur ska du ha tid med frågestund ikväll? Det är ju Barca-Arsenal! Get your priorities right young man!
Det är väl en ypperlig tidpunkt för att ha frågestund? Det är ju inte jag som ställer frågorna.

Tomas sa...
Gillar du att göra saker i väldigt god tid eller saknar min gissning på att spjälsängen kommer bli använd först i mitten av juni helt verklighetsförankring?
Både ja och nej, kan man säga.

Simon sa...
Har ni ställt lillen i bostadskö?
Med rådande utveckling på bostadsmarknaden har jag extremt svårt att se att det skulle finnas några hyresrätter kvar söder om Treriksröset i höjd med att vårt barn flyttar hemifrån, så jag är tveksam till den direkta nyttan av det faktiskt.

1 kommentar:

  1. Yes vi har kvar restaurangen och yes vi har fortfarande Skånes bästa grillspett ;) /Takis

    SvaraRadera