torsdag 13 maj 2010

Du säger potatis.

Nybliven mamma i vänskapskretsen: Har ni varit på BVC än?

Min fru:
Ja, två gånger faktiskt.

Nybliven mamma i vänskapskretsen: (Lyckligt kvitter) Är det inte bara det MYSIGASTE då?

Min fru:
Ja...jo...jag antar det.

Nybliven mamma i vänskapskretsen: (Ler saligt) Guuud! Jag tycker att det är så himla fint att alla är så trevliga mot varandra där! Alla mammor går liksom runt och ler mot varandra hela tiden. Trots att man är främlingar...så är man liksom samma folk! Man är en ENHET! Förstår du hur jag menar?

Min fru:
Eh...ja...jag antar det. Alla är verkligen väldigt...trevliga.

Nybliven mamma i vänskapskretsen: (Suckar nöjt) Mmm, var i samhället skulle man hitta den här GEMENSKAPEN bland främlingar på det sättet? Va? Va?

Jag:
Hos scientologerna?

Nybliven mamma i vänskapskretsen: Va?

Jag:
Vadå? Tycker inte du att det finns lite sektvarning över hela den där påklistrade gemytligheten på BVC?

Nybliven mamma i vänskapskretsen: (Sårat) Verkligen inte!

Jag:
Nänä. Då så. Då är det väl bara jag som tycker att det är lite obehagligt när en jävla IT-konsult med hakskägg som jag aldrig har sett i hela mitt liv vill torrjucka mitt ben i väntrummet för att vi har likadan barnvagn...

Min fru: (Suckar mot nybliven mamma i vänskapskretsen) Bry dig inte om Fredrik. Han har lite issues med nya miljöer bara.

Jag:
Vad??? Du tycker inte att det finns något förbannat märkligt över främmande människor som vill bli din bästa kompis bara för att du också har listat ut hur man ligger? Det är för fan som om jag skulle börja gnugga mig mot folk på tunnelbanan som har likadan telefon som jag! Då hade jag för fan blivit arresterad! Men på BVC är den där skiten plötsligt helt okej bara för att vi har barn??? Jag tycker inte att det är coolt alls...

Nybliven mamma i vänskapskretsen:
(Snörper på munnen) Jag tycker i alla fall att det är mysigt att vara någonstans där alla har så något så fundamentalt i livet gemensamt!

Jag:
Verkligen. I fortsättningen när jag på restaurang så ska jag börja krama alla som sitter där och käkar. "ÅÅÅ, gillar du OCKSÅ mat! Sjuuukt! Du gillar att KÄKA alltså? Guuud vad jävla mycket vi har gemensamt! Vad gör ni i juli? Vi har hyrt en stuga på Öland, ni måste följa med!"

Min fru: (Suckar högljutt) Mmm...jag tror att Nicholas behöver bytas på älskling. Du kanske ska gå och göra det?

Jag:
...och när jag är utomhus, då ska jag bara gå fram till främlingar och le som en nyskjuten heorinist och bara "nämen vad är ODDSEN? Ni gillar LUFT alltså? Ja määää!!!"

Min fru: (Med den irriterade rynkan i pannan) Typ nu!

Jag: (Lyfter Nicholas, går mot badrummet) Näää? Du skämtar, Nicholas? Du gillar också att bajsa? Ja määääää! Herregud, vi skulle praktiskt taget kunna vara släkt!

Nybliven mamma i vänskapskretsen: (Harklar sig, tittar på min fru) Beter han sig sådär när ni är på BVC också?

Min fru: Äsch. Jag brukar säga till sköterskorna att han har fått en stroke bara. Då brukar de förstå. Det förklarar dessutom det där talfelet.

Jag: Det är min DIALEKT!

Min fru: (Rycker på axlarna) You say potato. I say...

8 kommentarer:

  1. Hahahaha, skrattar så jag tjuter! Bullseye!!

    SvaraRadera
  2. Man måste bara älska familjen Backman-Shafti!

    SvaraRadera
  3. Gud, jag dör.. Du borde få vara med på TV någonstans så man kan få höra dig berätta detta själv.... Tårarna rinner för jag skrattar så mycket, och det gör jag ofta när jag kikar in hos dig!


    Stort grattis till lillen!

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHA, detta var en dem bästa på länge! hahaha :) /Takis

    SvaraRadera
  5. Läste högt för övriga familjemedlemmar och vi satt alla och grät av skratt!

    SvaraRadera
  6. Hahhahhahha, ååjiises, jag skrattar så tårarna sprutar! :))

    SvaraRadera
  7. Hahahaha, men så jag skrattar!

    SvaraRadera