lördag 22 maj 2010

Hur min fru och jag tolkar vår sons signaler olika

Situation: Nicholas kräks på min tröja.

Jag tolkar detta som att han håller med och instämmer i mitt utbrott över expertkommentatorns osannolikt inkonsekventa analyser över Inters taktiska spelfilosofi. "Jag vet farsan, jag SPYR på den där kommentatorn, kolla här!", liksom.

Min fru, däremot, tolkar istället detta som att han vill säga: "Du, ditt jävla snapphanemongo, jag kan KRÄKAS upp saker som är intressantare att titta på än den här matchen! Byt kanal!"

Men min fru har ju, å andra sidan, inget som helst sinne för kultur heller.

Hon trodde för fan att "Santiago Bernabéu" var ett lådvin.

4 kommentarer:

  1. Är det ett vin på flaska?

    SvaraRadera
  2. Nä på tetra! ;-)
    (För det var ett skämt eller hur - snälla säg att det var ett skämt)
    //några andra ungars pappa

    SvaraRadera
  3. Din blogg hamnar i min lista. Sällan jag hittar något så genialiskt. Jag tackar Anna med litet a för tipset.

    SvaraRadera
  4. Hehhe :)
    Återigen, ni är bara för roliga. :)

    SvaraRadera