måndag 3 maj 2010

Min fru avhandlar min mentala hälsa


God vän, som också nyligen fått barn:
Gud, vi var på BVC igår, fick fylla i hela den där journalen med ärftliga sjukdomar och allergier i släkten. Det är nästan lite läskigt tycker jag.

Min fru:
Jaså? Jag tyckte att det var rätt lugnt.

God vän:
Åh, så ni har inga ärftliga sjukdomar i era familjer?

Min fru:
Nej, det är väl laktosintolerans på min sida bara.

God vän: (Tittar på mig och ler vänligt) Inget på pappas sida alltså?

Min fru:
(Tittar på mig, tittar på god vän) Äh, det beror väl på hur man ser det. Vad kallas det när man får panikångest för att de har bytt personal i videobutiken?

God vän: Va?

Min fru: Ja, du vet, när man får ett jävla psykbryt så fort minsta lilla detalj i ens vardag förändras. Typ som Rain Man. Vad kallas det?

God vän: Ingen aning...

Min fru: Är det ärftligt tror du?

God vän: Det där med videobutiken?

Min fru: Ja.

God vän: Det...tror jag inte.

Min fru: (Rycker på axlarna) Då så. Då är det nog bara det där med laktosintoleransen då.

1 kommentar: