onsdag 2 juni 2010

The gift that keeps on giving

Min fru är ju, som ni vet vid det här laget, inte bara vacker och intelligent.

Hon är även en jävel på att köpa presenter.

Så idag, när jag kom upp från tvättstugan, så stod det en Nespresso-maskin på bänken i köket.

Och jag började nästan gråta.

Man kan förstås tycka vad man vill om det. Men det är den sortens relation jag har med koffein. Jag skäms inte över det.

Min fru betonade dock att "maskinen inte får missbrukas, och att dess krafter enbart ska användas för att göra gott".

Så jag har druckit på sin höjd åtta-nio koppar än så länge.

På sin höjd.

Funderar på att starta band.

Jag borde starta ett band.

Varför har jag aldrig startat ett band?

Eller öppna en sportbar.

En sportbar.

Där mitt band kan spela.

Så måste det bli.



5 kommentarer:

  1. Hjälp! Är du bara 28? Okej 29 idag då, grattis btw - MEN jag har alltid föreställt mig dig som en trettiplussare - no offense! Nu fick du mig att krisa här hemma över mitt morgonte, jag är 26, och har inte uträttad mycket i mitt liv jag inte. SHIT vad ska jag göra? Klippa mig? bli på smällen direkt? Aaaaahhh.....!

    SvaraRadera
  2. HAHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAHAHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAHAHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAHAHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAHAHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAHAHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAHAHAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. De där maskinerna är en gudagåva!! Å så många olika goda smaker det finns på kaffet sen då!! Det går några poddar om dagen ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis Fredrik:)Alltid något gott med dagen, t.ex. kaffe:))

    //Ina

    SvaraRadera
  5. Nespresso är bra skit. Jag hoppas du fick en tillhörande mjölkskummare, den är asbra att skumma Dooley's i när man vill ha lite extra kick på sin cappuccino.

    SvaraRadera