måndag 28 december 2009

Saker man gör som blivande förälder

Folk som har egna barn har gått runt och tjatat hål i huvudet på mig hela hösten om att jag "snart kommer se på livet på ett heeelt annat sätt".

De hade rätt.

Överallt i New York där jag normalt hade tänkt "fa-an vad coolt det här är", kunde jag nu inte låta bli att tänka "fy i helvete vad det här kommer bli jobbigt när man har barn med sig".

Jag frågade Neda om hon kände likadant. Men hon hävdade att efter två och ett halvt år med mig lär inte skillnaden bli sådär jättestor faktiskt.

Det var visserligen strax efter att jag nästan vält Stevie Wonder-dockan inne på Madame Tussauds i en inte helt enligt planerna utförd fotoidé. Så förutsättningarna för frågan kan ha varit något mindre än optimala.

2 kommentarer:

  1. Neda har så rätt och hon är inte ensam, att uppfostra barn och vara tillsammans med min blivande man är nog ingen större skillnad. Vi kanska skulle klassas som ensamstående föräldrar?

    SvaraRadera