söndag 10 januari 2010

Den observanta hustrun.

Min fru: Du, har du sett den här Proviva-reklamen?

Jag: Den där skitjobbiga människor håller på och ältar "äää, det känns inte riktigt bra nu..."?

Min fru: Exakt. En rolig grej med den: Deras slogan kommer flera sekunder innan Proviva-loggan kommer i bild.

Jag: Och?

Min fru: Och deras slogan är "Ta ett glas till frukost så ska du se att det känns bättre."

Jag: Så det du sitter och tittar på är en sorgsen, medelålders man med glansartad blick som blir uppmuntrad att helt enkelt börja supa lite tidigare på dagen?

Min fru: Exakt. Är inte det lite sjukt?

Jag: Jag säger inte det här tillräckligt ofta. Men jag älskar dig.

2 kommentarer:

  1. Funny, jag tänkte precis samma sak när jag såg den idag. Ett glas av vad, kan man fråga sig? Tänk om de hade gjort samma sak av bra-för-magen-shots som de reklamerar. Ta en shot varje morgon. *konstpaus*

    SvaraRadera
  2. Haha, precis min tanke när jag såg den för en stund sen ;D

    SvaraRadera