lördag 9 januari 2010

Vikten av bra förebilder

Tobbe, en god vän till mig, har två söner. En treåring och en femåring. Då och då mejlar jag honom, för att be honom om goda råd och lite peppning när jag upplever stunder av panik över detta med mitt annalkande föräldraskap. Han åtnjuter ju, i sammanhanget, faktiskt något av expertstatus i ämnet.

Idag skickade han det här tillbaka:

Tja,
men sluta oroa dig så jävla mycket. Det handlar bara om att alla inblandade ska ha klart för sig vem som bestämmer. Som Tengil och Katla, ungefär.


Mitt svar:

Dödade inte Katla Tengil i slutet?

2 kommentarer:

  1. Jo, visst handlar det om vem som bestämmer men även om att våga bestämma och det är det många som inte gör. Hoppade in här i dag. Kommer säkert tillbaka =)

    SvaraRadera
  2. Och jag som nästan trodde jag var ensam om tanken på transportbur för barn och marknaden för halsband som ger ifrån sig stötar när man trycker på medföjande fjärrkontroll =)

    SvaraRadera