måndag 18 januari 2010

FIFA-uppgörelsen. Vissa viktiga justeringar. (Eller: Umgänge bland vuxna män - en introduktion.)

Det inlägg jag skrev om mina vänners FIFA-spelande har...hurskavisäga...rört upp en del starka känslor här nere i Skåne.

Eller, för att göra det enkelt, så här låter det runt mig just nu:

Riad: Vad FAN är det för skit du läcker ut på Backmans blogg då?

Junes: Va? Vad snackar du om?

Riad: Att du skulle ha slagit mig i FIFA tre gånger i rad!

Junes: Bloggade han om det? Vilken jävla idiot han är den där alltså...

Riad: Men du SLOG ju inte mig!

Junes: Det gjorde jag ju för fan VISST!

Riad: Vi spelade sex matcher! Jag vann tre och du vann tre. Då är det för helvete oavgjort!

Junes: Men jag vann ju sista matchen!

Riad: Men vad fan spelar det för roll!

Junes: MEN SISTA MATCHEN ÄR JU FÖR FAN FINALEN!!!

Riad: VAD FAN DÅ "FINALEN"???

Junes: (Stönar, slår ut teatraliskt med armarna) Men ska Brasilien komma hem efter att ha förlorat sista matchen i VM och bara "naeää, vi vann ju lika många matcher som dom. Så det blev oavgjort!" Det är för fan FINAL! Den som förlorar finalen är TVÅA!

Riad: (Tittar ner i golvet, skakar dramatiskt på huvudet) Men är du helt STÖRD eller???

Junes: Men är du helt EFTERBLIVEN eller???

Riad: Du VANN inte! FATTA det!

Junes: Jag VANN JU SISTA MATCHEN!!!!

(Repetera från toppen av detta blogginlägg)

1 kommentar:

  1. Hahaha känner igen mig så väl (Riad har rätt!).. Manlig kärlek :)

    SvaraRadera