onsdag 17 mars 2010

Den stöttande hustrun

Min frus sista ord innan jag ska gå på ett viktigt lunchmöte med potentiella uppdragsgivare:

(Medan jag borstar tänderna)

Neda: ...och tänk nu på att det här är folk som har RIKTIGA jobb älskling! På ett RIKTIGT tidningsförlag!

(Medan jag går mot hallen)

Neda: Alltså, de sitter inte och flyger radiostyrd helikopter hela dagarna. De är inte såna som går till jobbet i flipflops och bakochframvänd keps. Förstår du det?

(Medan jag tar på mig skorna)

Neda: ...så nu vill jag att du låter bli att dra dumma skämt som innehåller könsord för att "lätta upp stämningen"!

(Medan jag tar på mig jackan)

Neda: ...och dra inte den där idiotiska historian om två irländare i en båt! INGEN tycker att den är rolig!

(Skriker ner i trapphuset medan jag går nerför trappan)

Neda: VID NÄRMARE EFTERTANKE ÄLSKLING! DRA. INGA. SKÄMT. ALLS!!!

(Fem minuter senare. Jag får sms.)

Från: Älskling
Och snälla, snälla älskling, skrik inte "JOJOMEN, GRATIS ÄR GÖTT" när de erbjuder sig att betala notan! Det är jävligt oprofessionellt.

(
Ytterligare fyra minuter senare.)

Från: Älskling
Och inga skämt! Inga skämt alls!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ingen kan ju påstå att hon inte är engagerad i alla fall! :-)

    SvaraRadera