onsdag 10 mars 2010

Frågor och svar, #3

Utövar du någon sport?
Jag spelade fotboll i 12-13 år och fuskade en del med innebandy, handboll och golf under de lite mer omdömeslösa perioderna av min ungdom. Men min sista organiserade match var en Korpen-historia runt 2004. Laget tillhörde en rockklubb, jag var målvakt, vi rökte i halvtid, fick tre backar öl när vi vann, jag vill minnas att det hela urartade i slagsmål strax innan slutsignal. Nuförtiden spelar jag FIFA och pratar väldigt mycket. Det får räcka.

Hur gammal var du när du sexade första gången och vad hade ni för musik på?
"Sexade"? Verkligen? Det är ordet du väljer?

Har du börjat planera för fredagsmyset än? Eller kommer ni vara lite moderna och vågade och gå rakt på lördagsmys istället?
Jag känner faktiskt att we got that shit down redan. Det normala förfarandet innan hela den här fortplantningsgrejen var hämtvietnamesiskt, hyr-dvd, två flaskor rött och somna i soffan runt 01.15. Nu är det i stort sett samma sak, fast utan rödvinet.

Kommer du att uppfostra din lille/lilla ättling på samma sätt beroende på om det är en grabb eller en tjej? Jag inbillar mig att tofsar och Barbie inte riktigt är din bag...
Jag kommer nog kunna leka med Barbies oavsett vad det blir. Men om det blir en pojke finns det väl en viss möjlighet att Barbie kanske är lite mer av en kampsportsexpert som bekämpar en ond terrororganisation genom att rundsparka skurkar och spränga bilar än Barbie kommer vara om det blir en flicka. Så kan man väl säga.

Har Neda kvar sin bröllopsklänning och isåfall, tar ni fram den ibland och leker bröllop?

Ja. Och...va?

Gillar du verkligen sport, eller säger du det mest för att verka tuff?
Jag gillar inte all sport. Jag försöker primärt hålla mig till lagsporter som involverar en boll. Jag litar spontant inte på idrotter som inte har läktarhuliganism. Men vad gäller dem: Ja. Dem är jag intresserad av. Eller, som min fru kanske skulle uttrycka det: "På en nivå som gränsar till autism".

En fråga till: hur gör man för att kunna kopiera in redan befintlig text i sitt blogginlägg om man använder blogspot. det funkar inte på min blogg. Som tex nu när du ska svara på frågorna vill du väl kiopiera de rakt av för att sedan skriva in ditt eget svar efter, eftersom det är tidsödande och tråkigt att sitta och skriva om alla frågor för hand (tangent) igen. Ok, kanske inte i ditt fall, men om då hade varit en riktig STOR bloggare :) Jag skojade med det där sista. Obs jag är ingen stalker. Råkar bara ha mycket frågor.
Jag körde copy+paste. Funkar inte det? I så fall har jag ingen aning.

Har du vunnit mer än 75kr på triss någon gång, eller känner du någon som har gjort det?
Nej. Ja.

Hur är dina föräldrar? Jag menar med tanke på att du verkar ganska knäpp så undrar man hur dom uppfostrade dig. Skulle helt klart vara en roligare värld om folk var mer som du xD
Mamma är gammal svensklärare och lärde mig läsa när jag var typ 4, så det är till åtminstone 95% hennes förtjänst att jag kan försörja mig på att sitta hemma i soffan och skriva idag. Pappa är jurist och har någonstans runt en miljon högskolepoäng, så det är till stor del på grund av honom som jag är så obstinat och bråkig och kan så många svåra ord. Annars kan det väl sägas om mina föräldrar att de är betydligt lugnare och mer sansade än jag och att de förmodligen är de enda två människorna i hela världen som är gladare än jag för att Neda kom in i mitt liv. (Om Neda och jag skilde oss och de var tvungna att välja sida hade jag med största sannolikhet fått en blomsterkvast, en klocka och ett "Tack för den här tiden"-kort, så kan vi väl säga). Och att de med all sannolikhet kommer skämma bort sitt barnbarn på en nivå som i dagsläget inte ens går att teoretiskt omfamna.

Jag slänger in en fråga, trots att det är tisdag redan. Men namn Fredrik ? Namn på knodden ? Det är en stor sak...
Det blir, som jag skrev i en annan fråga, ett persiskt och ett svenskt namn. Jag valde det persiska, Neda valde det svenska. Men att berätta det nu skulle ju lite spoliera överraskningen, inte sant?

Vad gjorde du och frugan på er första, andra respektive tredje dejt?
Den första kan du läsa om i mer detalj HÄR. På den andra åt vi frukost hemma hos mig. Den tredje har vi varit på sedan dess.

4 kommentarer:

  1. När kommer knodden, egentligen?

    SvaraRadera
  2. Har du inte barnasinnet kvar? Leka bröllop är ju döroligt! Speciellt om man har en riktig brölloppsklänning! Fast nu när jag tänker efter brukar jag leka sådana lekar med min homusexuelle vän. Han kanske uppskattar det mer än du, vad vet jag. Testa nångång vet ja! Med en kompis, inte med Neda.

    SvaraRadera
  3. På den andra åt vi frukost hemma hos mig. Där började jag böla. Hahaha.

    SvaraRadera
  4. Haha visste att du skulle banga "sexade"-frågan. "Sexa" är för övrigt ett av mina bästa ord (plus att jag tänker att du är för pryd för att få "knulla" rätt i ansiktet, men nu fick du det visst ändå höhö). Well well nu fick jag ju en ny fråga om det går för sig. Vad säger du egentligen för ord om "sexa"?

    P.S fan vad din blogg är grym!

    SvaraRadera