tisdag 15 december 2009

Konfliktlösning i hemmet Backman-Shafti, the gravid edition

Vi har besök av en god vän. Det är alltid rätt jobbigt när man börjar bråka framför en god vän.

Neda:
Nej!

Jag:
Jo!

Neda:
NEJ!

Jag:
JO!

Neda:
Men är du helt dum i huvudet eller?

Jag:
Jamen är DU helt dum i huvudet eller?

(Stirrar argt på varandra.)

Neda:
(Går ut i köket, kommer tillbaka med en chokladkaka. Ger mig halva.)

Jag:
(Äter min choklad i arg tystnad.)
Neda:
(Äter sin choklad i arg tystnad.)

God vän:
Är det här verkligen den bästa formen av konfliktlösning ni kan komma på?

Jag: Nej. Men Neda är ju fan gravid. Man får inte dricka sprit då.

3 kommentarer:

  1. Fantastisk t-shirt. Fantastisk.

    SvaraRadera
  2. åh vad jag gillar denna blogg! den blir liksom bara bättre och bättre hela tiden.

    SvaraRadera
  3. Litet tips från coachen: Det är bara att hålla med Neda nu i 9 månader...

    SvaraRadera